защо има пророци

Учени разкриха защо има феномени-пророци и как става всичко

Група изследователи от Френския институт по здраве и медицински изследвания (INSERM) направи удивително откритие, позволяващо да бъде обяснена способността на човека да предвижда факти и събития.

Изучавайки човешкия мозък и този на висшите примати в процеса на адаптация към нови, критични ситуации, учените са изяснили, че той създава особен вид невронна мрежа.

По този начин мозъкът се приспособява, става „готов“ към всякакво развитие на събитията, съобщава научното списание „PLOS Computational Biology“. Отбелязва се, че под „нови ситуации“ се има предвид онези, които не са заложени в процеса на еволюция.

Невронните връзки, за които пишат специалистите от института, формират своеобразна „запасна“ мрежа, в която мозъчните импулси се отблъскват един от друг или се смесват. Това дава възможност да се формират уникални комбинации от импулси, които позволяват на мозъка да се „защити“ и да има „правилно“ поведение в съответната нова ситуация.

Своите изводи сътрудниците на INSERM потвърждават експериментално.

Те създават модел на тази „запасна мрежа“, която била обучена за изпълнението на определена нова задача. След експеримента невробиолозите сравняват активността на невроните в модела с работата на префронталната кора на опитен примат. В резултат учените откриват сходство в дейността на нервните клетки.

Превод: ПИК