Когато говорим за мюсюлмански жени, това предизвиква у много от нас съчувствие.
В главата ни изниква образа на безлични дами, които се кланят в краката на мъжа си. Кралица Рания ал-Абдула, обаче, разбива тази заблуда за мястото на жената в ислямското общество.
Рания ал-Абдула е не само дяволски привлекателна, но и знае много за модата, освен това води активен политически и социален живот. Тя е призната за една от най-елегантните жени в света. Не всяка европейка изглежда така, както го прави тази ориенталска красавица!
Днес ще повдигнем за вас завесата на живота на Кралицата на Йордания. Тази жена просто пленява със своя чар от пръв поглед …
Бащата на Рания е лекар, който през 1967 г. след израелската окупация трябвало да избяга Кувейт. Там на 31-ви август 1970 е родена бъдещата кралица Рания ал-Ясин (след брака – Рания ал-Абдула).
През 1991 г., семейството й се премества в столицата на Йордания – Аман.
По това време Рания, която изучава основите на бизнеса в Американския университет в Кайро, се премества с родителите си в Аман и си намира работа в компютърна фирма.
Там тя се запознава с най-големият син на крал Хюсеин, 30-годишния принц Абдула, и пленява сърцето на наследника на трона.
Сам кралят иска ръката на Рания за сина си. 10-ти юни 1993 е сватбеният ден на двойката.
Така Рания ал-Ясин става принцеса.
На 7 февруари 1999, в деня на смъртта на баща си, Абдула става крал.
Съответно, съпругата му кралица Рания получава титлата кралица.
С течение на времето, на краля и кралицата им се раждат деца.
Днес кралската двойка има четири деца: двама сина – 22-годишния Хюсеин и на 11-годишния Хашим и две дъщери – 21-годишната Иман и 15-годишната Салма.
Кралица Рания е любимка на йорданците.
Подобно на принцеса Даяна тя обича да общува с хората, занимава се с благотворителност и много обича децата.
„Много хора в Йордания вярват, че кралица Рания в крайна сметка ще заеме в съзнанието на хората от Йордания същото място като Даяна“, – заявиха британските медии.
По случайност датата на смъртта на Даяна и рожденият ден на Рания се падат в един ден – 31 август.
Ал-Абдула не носи чадра: „Аз сама реших да не се нося чадра. Но това не е отражение на определена позиция по отношение на статута на жените мюсюлманки. Често се сблъсквам с погрешно, повърхностно разбиране на мюсюлманската традиция. Не можем да кажем, че носенето на чадра диктува начина на мислене или символизира угнетеното положение на покорните жени. Това не е така.