Данъците в България са в пъти по-ниски от тези в Европа, убеждават ни министри.
Заплатите ни обаче също са най-ниски в цяла Европа – показва го статистиката. Цените на халета и земята също са от най-ниските в Европа. Защо тогава цените на стоките са по-скъпи? От къде идва разликата..
Предаваме ви едно към едно разговора между българина Петър Стефанов, който зададе въпроси за разликата в цените на веригата “Лидъл” до Фейсбук страницата на веригата у нас:
– Отдавна гледам разликата в цените Ви. Няма да споменавам огромната разлика в цените на хранителните стоки…Обяснете на клиентите Ви от къде идва тази разлика? Дали в България потребителите са “по-платежоспособни”? Ако държите, ще изложа снимки и на продукти от другите асортименти.
– Здравейте, Петър. Съществуват редица фактори, които могат да влияят върху цените на подобни или еднакви стоки в различните държави: транспортни разходи, различаваща се конкурентна среда в отделните държави, разлики в доставните обеми в различните държави, а при хранителните продукти има и различни ДДС ставки.“
– Странно защо само в България цените са по-високи. В Испания например, Вашите марки шоколади струват €0.39, но в България са по 0.99 лв., което прави 30% по-скъпа стока.
Циркулярът, който дадох за пример е 27% по-скъп в България, отколкото в Германия…
Различните фактори са също и за заплати на персонал, наем, разходи за ток…Дали в Германия служителят на касата взема същата заплата като този в България?
– Петър, разбираме вашата гледна точка. И все пак ние се стараем да предлагаме оптимално съотношение цена-качество, а що се отнася до формирането на цените, то наистина зависи от редица фактори. Бихме искали също така да ви уверим, че заплатите на нашите служители са най-високите в бранша. Много ви благодарим за обратната връзка. С пожелание за една топла вечер.
– Друго “специално” предложение от тази седмица…
Ще Ви задам конкретни въпроси, на които се надявам да отговорите:
– Наясно ли сте с транспортните разходи свързани с каботажен превоз в Германия (от склад до магазин)?
– Конкурентната ли среда в България (или по-скоро липсата на такава) Ви дава право да продавате една и съща стока с 27% повече, при положение, че преките Ви разходи са значително по-ниски?
– Как по-точно влияят разликите в обемите на доставки за България, при положение, че това е собствена марка?
– Да не би да има разлика в качеството на изпълнение за Българския пазар и народ?
Стандартната ставка на ДДС в Германия е 19%, а за хранителни стоки, цветя и други специфични стоки и услуги е 7%. Случая с примера, който дадох не е от конкретния списък.
Източник: Lentata
Развитието на разговора може да проследите ТУК