Количките за пазаруване в супермаркетите са поредният предмет от ежедневието, който е на път да „поумнее“, благодарение на технологиите. Американската верига Walmart е патентовала технология за „биометрична дръжка за обратна връзка“ за такава количка, съобщава онлайн изданието CNET.
Чрез сензори в дръжката, количката ще може да измерва пулса, температурата на тялото, както и скоростта на движение и дори силата, с която се стиска дръжката. Всичко това ще позволява на количката да опознава клиента и да създаде средна стойност на неговите характеристики.
Тези стойности пък ще могат да се сравняват спрямо местоположението на клиента в различните точки на магазина. Данните ще се обработват в централен сървър, който ще взима преценка доколко даден клиент е доволен от престоя си в магазина, какво задържа вниманието му и др. В случай, че системата реши, че клиентът не е доволен, ще може да сигнализира на служител, който да отиде при него и да му предложи помощ.
Информацията няма да идентифицира даден потребител, но ще помага на магазините да преценяват какво е реалното настроение на клиентите им и какво да подобрят. За сега Walmart не е коментирала кога и дали планира да използва новата технология на практика.
Източник: БЛИЦ