В седмицата на модата в Мадрид маските се превърнаха в главно действащо лице. Те се носят от публиката в коридорите и моделите на модния подиум. За първи път фирма за хирургически маски спонсорира модно събитие, съобщава Евронюз.
В сътрудничество с четирима испански дизайнери, Mascarillas Béjar разпространи 15 000 дизайнерски маски сред присъстващите, за да гарантира безопасността на мястото.
„Видяхме, че трябва да направим нещо различно, защото маските са тук, за да останат и те вече са допълнение към облеклото ни, като чанта или мобилен телефон.“ обяснява Франсиско Санс, вицепрезидент на Mascarillas Béjar, цитиран от Кросс.
Маските са си проправили път към висшата мода. Дизайнерите са ги включили, за да придружават своите творения. Йон Фиц създаде линия с 13 различни дизайна.
„Хората искат маска, която да съответства на ризата или маска, направена от същия плат като шала. Мисля, че маските са нещо, което е с нас 24 часа в денонощието и е част от нашия външен вид , аксесоар, с който да подчертаваме лично присъствие“, казва модният дизайнер Йон Фиц.
Това беше нетипична модна седмица с ограничен капацитет поради правилата за социално дистанциране. Организаторите трябваше да преосмислят събитието, за да спасят тазгодишното издание.
„Смятахме, че е важно за модната индустрия и за Испания да продължим събитието, стига да можем да спазим всички стандарти за здравословна безопасност в контекста на COVID-19. Те трябваше да имат своя моден подиум, платформата си, място за показване. тяхната работа „, казва Нурия де Мигел, директор на Mercedes Benz Fashion Week в Мадрид.
COVID-19 удари силно модната индустрия. Общите продажби са спаднали с 40% в Испания. Пандемията принуди сектора да преосмисли своя бизнес модел.
Тъй като коронавирусът продължава да се разраства в света, изглежда маските остават, поне засега. Но пандемията няма да спре модата. Можете да я промени, но шоуто трябва да продължи.