Седмицата на модата в Милано пролет/лято 2021 започва днес с виртуално дефиле на „Мисони“, предава АФП, цитирана от БТА.
В програмата са 64 дефилета дамска и мъжка мода. Те ще бъдат представени до понеделник, 41 от които виртуално, повечето в интернет сайтове, YouTube или социалните мрежи. Джорджо Армани залага на телевизията и ревюто му ще бъде излъчено по канал 7.
„Москино“, „Версаче“, „Прада“ също ще покажат дефилета си виртуално. Особено очаквана е колекцията на „Прада“, създадена за първи път от Раф Симънс съвместно с Миуча Прада.
„Фенди“, „Валентино“, „Долче и Габана“, „Етро“, „Ферагамо“, „Макс Мара“ ще представят колекциите си на живо, пред публика.
„Да организираш дефиле пред публика сега е истинско предизвикателство – признаха зад кулисите от една престижна марка. – Местата са намалени драстично и разполагането на хората с влияние е истински дипломатически и политически „тетрис“, от който ни идва да започнем да си скубем косите. Не искаме да засегнем никого, но няма място за всички“.
Много стратегически места обаче са освободени от китайците, корейците или американците, които не могат да пътуват до Европа. Отсъствието им е показателно за кризата в сектора.
Малкото щастливци, които ще гледат дефилета на живо, ще бъдат подложени на измерване на температурата, дезинфекция на ръцете и задължително трябва да са с маски.
От календара на Седмицата на модата в Милано отсъства „Гучи“. Художественият директор на модната къща Алесандро Микеле обяви през май взетото решение за по-малко дефилета, които от пет ще бъдат сведени до две годишно.