GLAMI, водеща европейска платформа за модни находки, и Stileo, най-голямата платформа за мода на италианския пазар, обединиха усилията си в началото на годината, създавайки една от най-големите платформи за модни открития в Европа. С присъствие на 14 пазара, GLAMI и Stileo генерират повече от 500 хиляди месечни поръчки към свързаните си електронни магазини и амбицията им е да увеличат този брой до 1 милион.
GLAMI е основана през 2013 г. в Чехия като модна търсачка и през годините свързва своята платформа с повече от 3200 онлайн магазина за мода. Благодарение на постоянните инвестиции и използването на изкуствен интелект, което води до интелигентна категоризация и модна селекция, съобразена с всеки потребител, GLAMI прави откриването на мода и пазаруването по-лесно. Тя посреща повече от 40 милиона посетители месечно на 13 пазара, които могат да избират от над 15 милиона продукта и повече от 25 хиляди марки.
Stileo е създадена през 2014 г. с подобна визия – да събира и организира модни оферти в „модната мека“ на света – Италия. Компанията е базирана във Вроцлав, Полша, и в момента има екип от 30 професионалисти, занимаващи се с всичко от бизнес развитие до маркетинг. Италианската онлайн търговия се разраства все по-бързо и в момента достига цели 35,6 милиона потребители, а онлайн пазаруването на мода генерира 26% от приходите му. Stileo е един от най-големите модни уебсайтове за онлайн пазаруване в Италия със 7 милиона посетители месечно, които могат да открият модни продукти от повече от 220 партньорски електронни магазина. Сред най-важните партньори са Amazon, Farfetch, Escarpe, Luisaviaroma, Mec Shopping и Maxi Sport.
И GLAMI, и Stileo се разраснаха през годините, превръщайки се в ключови играчи в модната онлайн търговия на съответните им пазари. Докато GLAMI успя да се утвърди в Централна и Източна Европа, Stileo успя да се наложи на силно конкурентния италиански пазар. Тъй като Stileo става част от GLAMI, тя ще продължи да работи под марката Stileo на италианския пазар и планира да интегрира своята технологична платформа с GLAMI през юли.
„Някои чешки компании на този етап търсят инвеститори, вместо да инвестират. Гордея се, че GLAMI върви в обратна посока и расте чрез придобивания. С това придобиване, ще комбинираме силните страни на двата екипа в една компания с повече от 130 служители. Ние създаваме силен технологичен екип, който играе важна роля в онлайн търговията в Европа. Освен това, това ще позволи по-големи икономики, още по-задълбочено споделяне на знания, обединени ресурси и много по-силна сила за преговори с рекламодатели и партньори“, казва съоснователят и главен изпълнителен директор на GLAMI Томаш Ходбод.
Ставайки част от GLAMI, Stileo започва нова глава. „Развълнувани сме да се присъединим към модерната технологична платформа на GLAMI с нейните най-нови функции и вътрешни продукти и ресурси за разработка. През последните няколко години GLAMI инвестира сериозно във внедряването на технологии за машинно обучение в своя технологичен стек и постигна страхотни резултати в персонализирането на продуктови препоръки, сходство и мащабируеми модели за управление на съдържанието. Чрез съединяването на нашите компании, както нашите италиански потребители, така и партньорските онлайн магазини, скоро ще могат да се възползват от тези нови технологии. Продължаваме с мисията си да станем избор № 1 на италианските потребители, когато става въпрос за търсене на мода“, казва Игор Смолни, главен изпълнителен директор на Stileo.
„Чрез придобиването към нас се присъединява един много опитен екип със страхотни познания за италианския пазар, който ще продължи да развива допълнително. В същото време то дава на нашите настоящи свързани онлайн магазини достъп до атрактивния италиански моден пазар за електронна търговия. Нашият план за следващите месеци е да прехвърлим Stileo към нашата технологична платформа и да ускорим допълнително растежа на този пазар. Развълнувани сме от тази стъпка, която е в съответствие с нашата дългосрочна стратегия – да изградим най-добрата и най-признатата онлайн платформа за откриване на мода в Европа“, коментира Ян Кешелак, главен директор по приходите GLAMI.