img

С какви храни трябва да се запасим при бедствено положение?

/
/
/
Независимо къде живеете, когато навън има сняг, хората хукват към хранителния магазин и опразват рафтовете с хляб и мляко. Но ако сте решили да не подавате нос от дома си за няколко дни и има възможност да останете без ток, тези храни не са най-добрият избор, пише profit.bg.

Млякото ще се развали бързо, ако нямате електричество, а хлябът няма достатъчно хранителни свойства. Някои хора добавят яйца към списъка си с покупки при извънредна ситуация заради снега, но и за тях се нуждаете от ток, за да ги съхранявате и приготвяте.

Сайтът MNN.com предлага няколко по-здравословни храни, които да сложите в кошницата си, за да сте добре запасени за няколко дни.



1. Боб

Бобът в консерва може да се съчетае със сос в бутилка или да се комбинира със свежи зеленчуци, ако все още са ви останали в хладилника. Той е богат на протеини и фибри и не трябва да се готви. Ето защо това е първият хранителен продукт, който трябва да изберете, когато отивате в хранителния магазин.

2. Фъстъчено масло или друг вид масло от ядки

Богати на протеини и здравословни мазнини, маслата от ядки могат да се похапват с пълнозърнести бисквити, зеленчуци, хляб. Пробвайте фъстъчено, бадемово масло, масло от кашу и всякакво друго, което изглежда вкусно. Избягвайте маслото от ядки, което съдържа добавена захар, и хидрогенирано масло, препоръчват експерти.

loading...

3. Пресни плодове

Изберете плодове, които не трябва да се държат в хладилника, като ябълки, круши, портокали и банани. Ябълките и цитрусовите плодове са особено богати на витамин С и фибри.

4. Зеленчуци

Повечето хора избягват щанда със зеленчуците, когато се запасяват за няколко дни през зимата, но морковите, брюкселското и къдравото зеле могат да издържат по-дълго от по-деликатните зеленчуци. Ако фурната ви работи, имате много възможности, ако не, тези зеленчуци не трябва да бъдат готвени.

Масажирайте листата на къдравото зеле, докато станат крехки, нарежете и подправете морковите със сос винегрет или нарежете свежото брюкселско зеле с остър нож.

5. Ядки и сушени плодове

Ако искате да дъвчете нещо, здравословните храни, като сушени плодове, в които няма добавена захар, и ядките ще са ви от полза. Ядките са богати на протеини и здравословни мазнини и осигуряват голямо количество енергия. Сушените плодове, като грозде, кайсия и фурми, могат да задоволят апетита ви за сладко.

6. Зеленчуци в консерва

Пресните и замразени зеленчуци са най-здравословни, но ако токът изгасне, добре е да имате консерви под ръка. Търсете етикети, на които пише „с ниско съдържание на натрий“ или „без добавена сол“.

7. Месо в консерва

Консерви с риба тон, сьомга, пилешко и пуешко месо могат да осигурят протеини без необходимост от готвене. Сьомгата е богата на омега-3 мастни киселини, които са изключително полезни за здравето.

8. Гранола и протеинови блокчета

Обикновено повечето блокчета се предлагат като бисквити, но по-здравословните варианти имат много фибри и протеини. Прочетете етикета и изберете тези, които имат добри хранителни свойства и са засищащи.

9. Супи в консерва и люти чушки

Тенджера с вкусна супа, която къкри на печката, звучи чудесно за студен зимен ден, но ако не искате да търсите продукти или нямате ток, това е проста алтернатива. Търсете варианти с ниско съдържание на натрий.

Повечето имат нужда само от бързо затопляне в микровълновата фурна, а ако сте наистина гладни и нямате ток, можете да ги хапнете директно от консервата. Не забравяйте само да си осигурите отварачка за консерви.

10. Здравословни зърнени храни

Ако сте имали късмета да ви е останало малко мляко в хладилника, можете да залеете зърнените храни в купичката. Но сушените зърнени храни също са много здравословни.

11. Храни за утеха

Тъй като вероятно ще останете затворени у дома и ще горите по-малко калории от нормалното, не искате да хапвате мазни храни. Но това може леко да ви стресира. Прибавете някои храни за утеха в списъка си с хранителни запаси при извънредни ситуации. В крайна сметка шоколадът е доста по-вкусен от хляба.

Източник: Блиц

Коментирай чрез Facebook

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *