img

Рено от България предизвика истински фурор на търг във Франция!

/
/
/
Свикнали сме да виждаме класически автомобили, които се продават на търгове за десетки, стотици, а понякога и милиони евро.

Но случвало ли се е да видим българска кола, която минава под чукчето на една от най-престижните аукционни къщи в света – RM Sotheby’s? E, сега ще ни се случи, пише Investor.BG

Това великолепно Renault 5 Turbo 2 предстои да бъде продадено на търг, организиран от RM Sotheby’s на 8 февруари в Париж. Познахме, че е българско само по пловдивската му регистрация. Автомобилът е от късната версия Turbo 2, която използва повече части от стандартното Renault 5 в сравнение с първите Turbo зверове. Въпреки това, едва ли в света има автомобил от тази серия, който е по-запазен и девствен от този.

В интериора се забелязват красиви уреди Jaeger, като на километража е изписано скромното число от 5984 изминати километра.

Българско РеноЗа кола, която е построена през 1983, едва ли е нужно да споменаваме, че това е скандално нисък пробег, обричащ я на вечен интерес от страна на колекционерите. Според RM Sotheby’s всичко това, в комбинация с изрядното купе, гарантира предполагаема цена в порядъка на 75 000 – 95 000 евро на търг.


Някъде зад предните седалки е монтиран 1.4-литровият 4-цилиндров двигател Cleon-Fonte, който е осъвременен с електронна инжекция Bosck K-Jetronic.

В крайна сметка моделът разполага с мощност от 160 к.с., а теглото му не надхвърля 1 тон, което го прави перфектният пример за идеален хотхеч, който вероятно вече никога няма да имаме.

Рено от България на търгТози модел не трябва да се бърка с R5 Alpine Turbo, който представлява доста по-цивилна версия с надлъжен предно разположен мотор, предно предаване и без раздувките, които феновете обожават. Тук става въпрос за „истинското” Turbo.

Големият турбокомпресор Garrett T3 може да развълнува и най-консервативната монахиня, а тотално абсурдният характер на колата е подкрепен от независимо задно окачване с по два носача на колело – нещо, което сме свикнали да виждаме в много по-големи, спортни и скъпи машини, особено през 80-те.

РеноЗа сравнение, днешните хотхечове – Ford Fiesta ST, например – имат торсионна задна греда, която прави двете колела доста зависими едно от друго. Жалко.
Коментирай чрез Facebook
loading...

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *