img

Всяка жена трябва да знае ТЕЗИ НЕЩА за менструалният си цикъл – ВИЖТЕ ГИ!

/
/
/

Всяка промяна в менструалния цикъл има своята причина.

Ако до този момент цикълът ви не е бил обилен, но изведнъж обемът му е започнал да се увеличава, това би могло да се дължи на някои конкретни причини.

Променили сте противозачатъчните

Промяната в цикъла ви може да се дължи на промяната в противозачатъчните таблетки, които приемате. Ако пък досега не сте взимали такива хормонални медикаменти, но сте започнали отскоро, има вероятност в това да се крие разковничето. Може тези хормони да не са за вас. Консултирайте се още веднъж с лекаря, който ви ги е изписал.

В предменопауза сте

Предменопаузата настъпва преди менопаузата. Ето защо понякога жените в този период не си дават сметка за това. Малко преди менструалният цикъл да спре завинаги се наблюдава известно увеличаване на неговия обем, разбира се не при всички жени. Взимате антикоагуланти Антикоагулантите, какъвто е например аспиринът, са медикаменти, разреждащи кръвта. Те биха могли да предизвикат по-обилно кървене по време на менструалния цикъл.

Имате заболяване на кръвта

Обилните менструации могат да се дължат на различни промени в състоянието и баланса на кръвта. Съществуват различни коагулопатии (състояния, при които е нарушено кръвосъсирването), които могат да предизвикат обилно кървене по време на цикъл и не само. Такава е, например, Болестта на фон Вилебранд, при която е нарушена възможността за нормално съсирване на кръвта заради разрушаване на специфичен протеин, отговарящ за това.

Миома

Наличието на миома може да предизвика повишено кървене по време на цикъл. Миомата е фиброидна доброкачествена маса, която при редовно следене не причинява проблеми, но в момента, в който започне да нараства изисква незабавно отстраняване. Ако миомата причинява тежки кръвоизливи по време на цикъл също се налага нейното незабавно отстраняване. Синдром на поликистозните яйчници При СПКЯ също може да се наблюдават тежки епизоди на кървене. Възможни са и обратните моменти – пълна липса на менструация за няколко месеца.

Наличие на инфекция

При гонорея, хламидия или кандидоза е възможно да се наблюдава повишено кръвотечение по време на цикъл. Ако забележите необичайни промени в цикъла си, веднага се консултирайте с лекар.

Източник: Блиц

 

Коментирай чрез Facebook


Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *