социална мрежа

Световен рекорд: Индийска социална мрежа събра 50 млн. потребители само за 3 месеца!

Индийски инженери и предприемачи набират скорост и дори изпреварват гиганти в технологичния бизнес като Фейсбук, Уотс ап и Скайп.

Най-богатият човек в Индия стартира мобилна телекомуникационна мрежа, която успява да привлече повече от 50 милиона абонати само за първите три месеца. Това я прави „най-бързо разрастващата се технологична компания не само в Индия, но и в света“, пише „Ел Ей Таймс“.

Телекомуникационната компания „Релайънс Джио“ на милиардера Мукеш Амбани е символ на пазара на растящите технологии в Индия с повече от 1 млрд. потребители на мобилни телефони.

„Джио“ предлага мобилни данни и високоскоростни, интернет-базирани разговори в рамките на Индия безплатно за първите шест месеца. Освен това, подобно на Google и Apple, „Джио“ предвижда пакет от приложения, които предлагат по заявка забавления, дигитални плащания, облачни технологии и други.

Това е принудило конкурентите да намалят цените и е направило мобилните данни по-достъпни за индийските потребители, които плащат едни от най-високите цени в света, от гледна точка на покупателната способност на глава от населението.

Компанията на 59-годишния милиардер Мукеш Амбани дава възможност на все повече индийци да бъдат онлайн. В Индия само около 1/3 от 1,3 милиардното население редовно посещава интернет пространството.

Бариера пред „цифровата Индия”, за която премиерът Нарендра Моди се похвали, е недостигът на електричество в селските райони и недобре развитата клетъчна мрежа.

Технологичните компании виждат Индия като един от последните големи източници на нови клиенти в света. Преди пускането на „Джио“ през септември, Facebook, Google, Uber и други американски гиганти имаха какви ли не инициативи, насочени към индийските потребители.

Амбани очаква инвестицията му да се изплати бързо. Той казва, че в изграждането на „Джио“ е инвестирал повече от 22 млрд. долара, което се равнява на годишните приходи на половината му конгломерат.

Стартирането на компанията стана в момент, когато Индия се бори с демонетизацията. Страната още се възстановява от шокиращото решение на премиера Моди, който неотдавна обяви, че светкавично изтегля 86% от банкнотите в обращение, предизвиквайки хроничен недостиг на налични пари.

Правителството твърди, че паричната реформа ще ограничи нерегламентираните транзакции и стимулира използването на цифровите методи за плащане, което се вписва в стратегията на „Джио“.

Компанията се финансира от дълбоките джобове на конгломерата „Релайънс индъстрийс“, който продава всичко – от хранителни стоки до слънчевата енергия.

Източник: ПИК

Коментирай чрез Facebook

Leave a Reply