img

5 начина да се отървете от подутите крака

/
/
/
loading...

Как да се справим с задържането на течности в тялото? Организмът ни е комплекс от различни и много сложни системи. Те се нуждаят от определена грижа и поддръжка, за да работят правилно. А ако не направите това, рискът от всякакви нарушения значително се увеличава. Така например, един от сериозните индикатори е неправилното разпределение на течности в тялото.

Какво е задържането на течности?

Както подсказва името, това е проблем, който се получава поради натрупването на определени вещества в различни части на тялото. Като правило, причината е лошото „дрениране“ на водата в тъканите. Най-често от забавянето на течността, страдат краката и стомахът. При нормална работа, лимфната система премахва всички ненужни елементи от тялото. Но ако има някакъв проблем при работата й, количеството течност в тялото излиза извън контрол.

Причини за задържане на течности

Има няколко причини за появата на оток. Обърнете внимание на следното:

Чернодробно заболяване
Бъбречна недостатъчност
Хипертония
Сърдечни проблеми
Бременност
Менопауза

Обикновено подуването се придружава от характерни признаци: усещане за тежест, възпаление и болка.

Полезни съвети: как да се справите със задържането на течности?

Някои навици ще помогнат да се справите със задържането на течности в тялото.

1. Консумиране на диуретични продукти

Те премахват излишната вода от тялото.Тези продукти естествено ще ви помогнат да се справите с задържането на течности и с тях да премахнете други вредни вещества от тялото си. Тези продукти често се срещат в различни диети за отслабване.

Например, опитайте се да увеличите приема на храни като

домати
аспержи
Ананас
Артишокът

2. Здравословното хранене

Не става въпрос само за храненето с диуретиците. За да се справите със задържането на течности в тялото, си заслужава да преразгледате диетата си.

Много е важно тя да е балансирана, т.е. тялото да има достатъчно от всички необходими хранителни вещества. За тази цел е желателно да се приемат плодове, зеленчуци, риба и пълнозърнести храни.

Освен това най-добре е храната да бъде разделена на 6 приеми. Така ще успеете да намалите чувството на глад и безпокойството и няма да консумирате храна над нормата.

3. По-малко храни с високо съдържание на натрий

Друг съвет е да се намали консумацията на храни, в които има много натрий. Това става най-вече като ограничите приема на сол. За съжаление, има много продукти (полуготови храни, хлебни изделия и др.), в които няма как да премахнете солта. Затова ще бъде много трудно да я изключите напълно, но е просто необходимо да ограничите консумацията ѝ. В този случай препоръчваме да търсите други продукти, за да вкусите ястията си. Ако това е невъзможно по някаква причина, опитайте да добавите минимума сол.

4. Достатъчна вода

Вероятно тази препоръка ще ви бъде противоречива. В края на краищата се опитваме да се справим със задържането на течности в тялото, а не да добавим още. Но всъщност водата допринася за отстраняването на излишните течности. Тя подобрява функционирането на бъбреците и пикочната система. От друга страна, тя е отговорна за тяхната филтрация и помага на тялото да се отърве от токсините и други вредни вещества.

Пийте най-малко 5-6 чаши вода на ден.

5. Физически упражнения

Физическите упражнения са много полезни за здравето на тялото. Те помагат да се запази тонусът на мускулите и помагат срещу заседналия начин на живот. Също така допринасят за отстраняването на вредни вещества от тялото чрез изпотяването.

Освен това може да се замислите за някакъв спорт. Сред най-полезните са например колоездене, плуване и атлетика. Те, по-специално, ще ви помогнат да се отървете от наднорменото тегло бързо и без да навредите на вашето здраве.
Източник: zdrave.to

Коментирай чрез Facebook

Вашият коментар

%d блогъра харесват това: