11 хитри уловки в ресторантите, за които сервитьорите си мълчат

На всеки собственик иил пък управител на ресторант е важно не само да ни нахранят толкова вкусно, че да се върнем отново. За тях е важно също и да поръчаме именно това, което е изгодно за тях.

AdMe.ru решава да извади на светло универсалните уловки на ресторантьори, сервитьори и маркетолози, заради които ние, клиентите харчим повече, отколкото ни изглежда на пръв прочит в менюто, пише Мениджър.

1. Меню за „Всекиго по нещо“

Забелязали ли сте, че в почти всяко кафене вече има и нещо за похапване, особено вегетариански леки закуски? Асортиментът в бизнеса със заведенията за хранене от всякакво естество е подбран така, че никой да не си тръгне гладен. Например, във всяко меню има нещо по-изчанчено, по което в момента си падат младежите, нещо мазно и питателно – за много гладните, нещо леко и диетично – за тези, които пазят фигурата си и т.н.

2. Музика

На фона на мелодична и ненатрапчива музика хората могат да изядат много повече отколкото без нея, са доказали редица практически изследвания на тази особеност. Оптималният вариант е да звучи класика, при която хората харчат средно с 10% повече от първоначалните си намерения. Има психологическо обяснение: класиката повишава подсъзнателно самооценката и човек се чувства по-богат и солиден, отклокото е. Музикалният репертоар може да се подбира и с още по-конкретни цели: под звуците на френски шансони масово започват да си поръчват вино, а рокът отваря глътката за бира.

3. С 10 % отгоре

Повечето клиенти не се впечатляват ако цената, която първоначално са планирали да платят, се окаже със 7–10 % повече. Точно затова сосовете в заведенията от веригите за бързо хранене или други добавки към основното меню струват не повече от 10% от стойността на блюдата.

4. Компактно меню

Менюто, преливащо от предложения, смущава клиентите. Освен съмненията дали са направили правилния избор след дълго колебание по списъка с ястия, мнозина от тях започват да подозират, че едва ли е възможно всяко от тях да бъде приготвено качествено. Затова и ресторантите, които държат да се ползват с имиджа на класни заведения, поддържат кратки менюта. А висшият пилотаж е меню, събрано на един лист. Но пък затова, колкото по-кратко е менюто, толкова по-високи са цените.

5. Позитивен персонал

Сервитьорите добре знаят, че размерът на бакшиша зависи от поведението им. Най-добрите от тях владеят до съвършенство тънката граница между дебелашкото досаждане и елегантната, ненатрапчива приветливост, която включва учтиво приветствие за добре дошли с кратък коментар за времето. В резултат на точно този етикет, бакшишът е с около 30% повече от обичайното.

6. Легенда

Целта на легендата е да създава и поддържа реноме на уникалност на съответното заведение. Например, „Тук правят най-вкусните миди по цялото крайбрежие“. Или пък „Десерт – само в сладкарницата на Х! Той е пето поколение сладкар и знае тайната рецепта за най-добрия лимонов чийзкейк в града“.

7. Свръхпредложение

Вероятно и вие сте го забелязали: поръчвате кафе, а сервитьорът пита «Двойно, нали?!» И някак неудобно ви става да кажете : „не, не, малко…”.

Освен това, често прието е двойните порции да се наричат стандартни, а средните – малки, което също повишава печалбите.

8. Репутацията на майстор готвач

Това е силен трик. Всяко ястие, отбелязано в менюто като „Специалитетът на главния готвач“, ще заостри вниманието на клиентите повече от всяко друго. Да не говорим за тържествения ритуал, в който то бива сервирано от самия маестро.

9. Аромамаркетинг

Ароматите имат мощно влияние над нашето съзнание. Дори и да имаме ясен план, те бързо могат да го коригират. Под аромата на ванилия или канела растат продажбите на десерти, а мирисът на прясно печен бекон увеличава поръчките на питателни закуски. Лавандулата пък често се използва за релаксираща атмосфера, така че гостите да се отпуснат, да не бързат за никъде и в крайна сметка да похарчат повече пари в заведението.

10. Бързи ликвидации

Може да се позабавят с поръчката, но изумително бързо сервитьорите отнасят празните чинии. Разбира се, не е особено приятно да стоиш на маса, пълна с мръсни чинии и чаши. Но има и друга причина за проявата на такава пъргавина – клиентът скоро остава на празна маса и започва да се чуди дали в края на краищата е поръчал достатъчно.

11. Манипулации с рестото

Самите сервитьори си имат собствени трикове да получават по-големи бакшиши. Например, могат да се бавят дълго с рестото, за да ви писне и да си тръгнете без него. Или пък да ви го върнат на монети, които нямате желание да приберете. Все пак, длъжни сме да отбележим, че това са полузабранени прийоми и обикновено не се практикуват в приличните ресторанти.

Коментирай чрез Facebook

Leave a Reply