img

Мидите – полезният дар от морето

/
/
/
loading...

Известно е, че жените имат нужда от 2 пъти повече желязо, отколкото мъжете. Поради тази причина жените по-често страдат от анемия. Честото включване на мидите в менюто помагат да се справите с дефицита на желязо в организма, пише forlife.bg.

Редовната консумация на миди подобрява обмяната на веществата и подсилва имунната система, която е бариерата срещу всякакъв род бактериални и вирусни инфекции.

Здравословна и диетична морска храна

Мидите са идеалната храна, която да включите в диетата си, защото те са чист протеин и предоставят на организма важните омега-3 мастни киселини. В 100 грама миди се съдържат само 86 калории, което е два пъти по-малко от говеждото и пилешкото месо. Може да ги добавите в здравословното си меню като добавка към салата, под формата на супа или като основно ястие. Редовната им консумация помага за редуциране на теглото.

Вредни ли са мидите?

Важно е да знаете, че мидите могат да бъдат и опасни, ако не са пресни или уловени от чисти води. Не случайно, хората ги наричат „филтъра на морето“, тъй като мидите служат като естествен филтър. Те могат да натрупват токсини и микроорганизми, вредни за човешкото здраве. Не са малко случаите на възникнали хранителни отравяния след консумация на развалени или застояли миди. Освен това консумацията им трябва да е с особено внимание от хората, алергични към риба или морски дарове, тъй като мидите са известен алерген. Поради многото си особености не се препоръчват на бременни или кърмещи жени, а консумацията им от деца и възрастни хора трябва да е в малки количества.

Как да изберем хубави миди?

Пресните миди винаги се продават живи – те трябва да бъдат лъскави, добре затворени и със здрави черупки. Свежите миди миришат приятно на море, остър или неприятна миризма е знак за развалени миди, чиято консумация може да доведе до хранително натравяне. През лятото, когато времето е горещо, трябва да консумираме прясно приготвените миди до 1- 2 часа. Друго важно нещо, за което да следим, е произходът на мидите. Купувайте мидите от проверен източник, най-добре директно от мидена ферма, която отглежда мидите в чисти води и контролирана среда. Благодарение на специално изградените мидени ферми в Черно море можем да се наслаждаваме на пресни черни миди на достъпна цена. Отглеждането им у нас става все по-популярно и вече има над 20 лицензирани мидени ферми. Ако все пак купувате замразени миди, винаги обръщайте внимание на целостта им. Избирайте само плътно затворени миди, а след варенето им изхвърляйте мидите, които не са се отворили от термичната обработка. Консумирайте ги по възможност още същия ден, най-късно на следващия.

За финал ви предлагаме две морски рецепти от родното ни Черноморие – варени миди за всички, спазващи режимно хранене без въглехидрати и миди по Бургаски – за любителите на по нестандартните ястия без ограничения.

Коментирай чрез Facebook

Вашият коментар

%d блогъра харесват това: