За мнозина в компаниите това може да се окаже неприятен шок, но ето една истина: хората от милениъл поколението вече не купуват продукта или услугата ви заради вашата марка. Правят го, заради ценностите на марката, пише Мениджър.
За какво става дума?
Първо, това не означава, че ако един милениъл търси кресло, той внезапно ще реши да си купи миксер, защото повече харесва ценностите на другия бранд. Продуктите и услугите не са взаимозаменяеми. Ако един потребител от милениълите и по-младите поколения иска да си купи кресло, той все пак ще си купи такова. Разликата – или поне голяма част от разликата – е, че т.нар. днешни свързани потребители имат достъп до наистина безпрецедентно количество информация и с тази информация идва тяхната сила. Те имат достъп до информация за хиляди различни кресла, направени от стотици или хиляди различни марки, всичко това в рамките на няколко секунди.
Прибавете към тази сила и факта, че 61% от миленианите в САЩ например са притеснени за състоянието на света и споделят, че се чувстват лично отговорни за подобряването му и ще видите колко е важно за компаниите да общуват и, още повече, да демонстрират автентично своите ценности.
Една от фирмите, които са особено впечатляващи в тази насока, е Hypergiant от Щатите – доставчик на консултантски услуги за изкуствен интелект и машинно учене на големите компании от списъка Форчън 500. Нейният основател Бен Лам – технологичен предприемач, работил с най-напредналите технологии през последното десетилетие, е отдаден на ценностите ѝ от самия старт на бизнеса. „В Hypergiant ние не говорим за предложения за услуги или продукти“, казва той. – Говорим за подобряване на света за всички. Ние наистина искаме да бъдем пътеводната светлина за изкуствения интелект и да вършим нашата част в изграждането на света, който ни бе обещан“, продължава Лам.
Този фокус върху създаването на по-добър, по-приобщаващ свят за всички хора е очевиден в целия им маркетинг, особено като е демонстриран в наскоро пуснатия видеоклип на Hypergiant, който от компанията шеговито наричат вътрешно “Redacted Video Name“. Официалното му заглавие е „По-добър свят“. Озвучен е от Бил Най. „По-добър свят“ говори за глобални проблеми като елиминирането на бедността, създаването на световен мир и дори на човешка колония на Марс и извън Червената планета. Това не е видеото, което човек би очаквал един стартъп да излъчи.
A.I., който е в основата на продуктите и услугите на Hypergiant, фигурира във видеото – но не е на преден план или в центъра на клипа. Това съвпада с начина, по който Лам вижда компанията си. „Не става дума за A.I. – става дума за създаване на по-добър свят за всички. И като се има предвид, че A.I. е технология, която е върховна по природа, сега можем да помогнем да въведем един по-добър свят, използвайки интелигентните технологии“, казва той.
Ако някой постави под въпрос ефективността на този подход, ето нещо, което трябва да вземете под внимание: В първата година на Hypergiant компанията е нараснала от 4 служители на повече от 130 и генерира повече от осемцифрени приходи.
Изводът: Уверете се, че общувате и преживявате ценностите на вашата марка.
Запитан как компанията комуникира тези ценности, Лам отговоря: Прекарваме много време да се питаме „Защо съществуваме?“. Това е наистина най-важният въпрос. Всеки може да изгради бизнес. Много хора могат да развиват и дори да продават бизнеси. Виждам, че повечето компании се фокусират върху това Как или Какво.
Има много компании, които претендират за AI, но какво правят с технологиите си? Защо трябва те, или ние, да съществуваме? Мисля, че това е важен въпрос, който е в основата на това кои сме ние като компания и марка, продължава Лам.
Отговарянето на тези въпроси не винаги е лесно. Но в наши дни и във възрастта, когато потребителите изискват автентичност и прозрачност от всяка марка, която покровителстват, е абсолютно важно да се направи.
Компаниите, които искат да уловят и задържат днешните „свързани потребители“, трябва да вземат под внимание важността на ценностите и прозрачността на своите продукти или услуги. Само чрез намиране на начини за автентично преживяване на тези ценности, като същевременно се насърчава честността и прозрачността, марките ще могат да се конкурират и, както HyperGiant показва, да оправдават своята причина за съществуване на първо място.