В представата на хората, нежният пол е рядко срещано явление в гейм индустрията. Което е голяма заблуда. Много момичета се забавляват по цели нощи със своите любими видео игри. Все повече жени се занимават с разработката на гейм заглавия. Дамите, които чупят стереотипите, заемат все по-ключови роли в необятния и доста перспективен IT сектор.
За приноса и ролята на жените в гейминга ще ни разкажат от софийското студио на френския гигант Gameloft. Те разработват заглавия за мобилни устройства. Игрите, създадени от софийския екип са сваляни над 200 млн. пъти по цял свят за последните 15 години.
Кодене
В екипа от програмисти дамите се занимават с някои от най-тежките и сложни елементи по най-задълбочените игри на “Геймлофт България“. Те изпитват страст към гейминга, запалени са по игрите, за които отговарят и допринасят за качествения код. Добри са в математиката и физиката, и могат да ви скрият шапката на Warcraft.
Анализ на данни
По-голямата част от екипа, знаимаващ се с извличане и анализ на данни са дами. Някои от тях имат собствени разработки на игри в портфолиото си. Освен с уменията си по скриптиране и със задълбочените си знания в гейм индустрията, тези специалисти се развиват в областта на математическите и статистически модели. Аналитичните им умения са ключови за решенията, които се вземат от екипите по разработка на игрите.
Художествен екип
Ето тук няма да изненадаме никого, че много голям принос за арта в гейм продукциите имат представителите на нежния пол. 2D и 3D художници, аниматори, технически художници, дизайнери на потребителски интерфейси (UI). Те с удоволствие рисуват космически кораби, танкове, брадви, чудовища, извънземни. Така, както и мъжете рисуват с лекота дрехи за героите в игрите. Могат да анимират върколаци и великани, създават среда близка до реалността, факири са в ефектите и осветлението на кадъра. Ориентирате се лесно в играта, защото създават ясен, логичен и красив интерфейс.
Маркетинг
В тази сфера възможностите включват специалисти връзка с клиенти, маркетинг мениджъри, специалисти по дигитален маркетинг и т.н. За всички в този екип изключително полезни са онлайн платформите за комуникация и реклама, социалните мрежи, психологията на потребителя, емпатията при комуникацията с играчите. Не на последно място идва способността за координиране на различни звена, договаряне на успешни решения, презентационни умения. Силна подкрепа за маркетинга на игрите ни оказват дамите от Marketing Asset тима, които създават при много кратки срокове рекламни материали за разнообразните комуникационни канали.
Основните предизвикателства
Основната пречка в гейминга да има по-малко жени от мъже е налаганият с десетилетия манталитет, че момичетата не са добри в математика, физика и информатика. Че точните науки са прерогатив на момчетата. Дали си добър в нещо не зависи от пола ти, а от интересите ти и труда, който си вложил, за да се развиеш. За съжаление все още има много малко момичета в професионалните гимназии за информационни технологии и електроника, в специалностите по физика, математика и информатика в университетите.
Надежда за включване на повече жени в IT сектора и гейминга в частност ни дават инициативи за нетуъркинг за жени програмисти, безплатни обучения за жени по програмиране, школи по роботика и програмиране, които привличат момичета още в училище. Вярваме, че позитивният тренд на включване на още повече жени в гейминга ще с запази.