Пет стъпки към гладка и копринена коса

Много жени мечтаят за гладка и копринено мека коса, която сияе, но въпреки това не могат да се преборят за нея. Заплитането на косата често се дължи на наелектризиране и увредена структура на косъма, пише highviewart.com.

Дамите с фин косъм по-често трябва да се справят с наелектризирана коса, тъй като тя е лесно заплитаща се и хвърчаща. Къдравите коси пък обикновено се омазняват и сплескват по-бързо. При тях е огромно предизвикателство да се осигури изглаждане без утежняване.

За да укротите тънката, наелектризирана и непокорна коса спазвайте следващите пет стъпки:

1. Подстригвайте косата си редовно. Не допускайте нацъфтели и изтощени краища, тъй като това води до повече заплитане на косата и още по-нарушена структура на косъма. Получава се омагьосан кръг, който само фризьорът може да прекъсне.

2. Подхранвайте косата поне веднъж седмично. Изберете готова маска или пригответе домашна с витамини и натурални масла. Важно да не пропускате този ритуал за красота, защото през зимата косъмът е изложен на екстремни условия и има нужда от допълнителна грижа.

3. Избягвайте изкуствените материи, те предизвикват допълнително наелектризиране на косата. Бъдете особено внимателни при избора на шапка през зимата. Предпочитайте памучни или вълнени материи, за да избегнете негативното въздействие на статичното електричество.

4. Не забравяйте, че храната е също толкова важна за доброто състояние на косата, колко и външната грижа, която полагате за нея. Здравината на косъма зависи много от здравословното ни състояния. Ето някои микронутриенти, нужни за здравия вид на косата и храните, с които може да си ги набавите:

  • цинк (стриди, червено месо, нахут, тиквено семе, бадеми);
  • витамин Е (сурови ядки, семена и мазни риби, авокадо, маслини, броколи, спанак);
  • бета каротин/витамин А (яйца, моркови, млечни продукти, печени сладки картофи, пъпеш, манго, ананас);
  • витамин С (цитрусови плодове, ягоди, домати, червени чушки, броколи и други сурови плодове и зеленчуци);
  • желязо (яйца, червено месо, субпродукти, зеленолистни)
  • омега 3 мастни киселини (тлъсти риби, ленено масло).

5. Изберете козметика за съответния тип коса. Подберете подходящ шампоан и балсам, както и допълнителна грижа, ако има нужда.

Коментирай чрез Facebook

Вашият коментар