Най-добрите имуностимулатори

Маски? Имате. Дезинфектант? Имате. Социална дистанция? Спазвате. Здрав имунитет? Нямате идея. Всички сме заети да спазваме всички възможни предпазни мерки за борба с пандемията, но много от нас не отделят достатъчно време за укрепване на собствената си имунна система – може би единственият начин да се борим с коронавируса, та дори и да го предотвратим напълно. Ето някои прости съставки, с които можете да се запасите, без да пазарувате панически.

Храни, богати на антиоксиданти

Суперхрани като горски плодове, лук, чесън, моркови, джинджифил и дори тиква са с високо съдържание на антиоксиданти. Включите един от тези продукти в диетата си поне веднъж на ден. Те са изключително важни за изграждането на имунната ви система. Храните съдържат и изобилно количество витамин С, В, Е, които помагат да се отървете от инфекциите.

Набавете си достатъчно витамин С

Вашето тяло разчита на тези хранителни вещества, за да започне ефективен имунен отговор. Така че, запасете се с много цитрусови плодове като гуава, портокали, лайм. Добавете зеленчуци в различни цветове в чинията си и включете босилек, спирулина, зелен чай в менюто си.

Добрата стара куркума

Куркумата, богата на противовъзпалителни свойства, има ективно съединения, наречено куркумин, за което се знае, че има множество предимства. Добавете куркума и черен пипер в диетата си. Приемайте ги под формата на чай заедно с вода и подправки като канела, карамфил, кардамон, шафран.

Звездовиден анасон

Едно от основните съединения в звездовидния анасон е шикимовата киселина, която е основната съставка, използвана през последните 15 плюс години за синтезиране на антивирусни лекарства. Той има много мощни съставки, поради което има невероятни лечебни свойства. Можете да приготвите вкусни супи и къри в тайландски стил и да го добавите.

Кокосово масло

Започнете деня си с 1-2 супени лъжици органично кокосово масло. Той помага за намаляване на възпалението и усвояването на мастноразтворими витамини. Кокосовото масло има антивирусни свойства, които могат да атакуват различни бактерии и вируси.

Ферментирали храни

Само една лъжичка ферментирали храни насърчава растежа на добри бактерии в червата ви. Кисело зеле, мисо, кефир, кисело мляко, кимчи, домашни кисели краставички са чудесни варианти.

Женско биле

Женското биле има много антивирусни, антимикробни и противовъзпалителни свойства. Известно е, че е много ефективен при много вирусни заболявания. Така че пригответе си топла чаша сладък чай, ако се чувствате настинали.

Пребиотични храни

Пребиотичните храни, включително ленено семе, чия, ябълки, овес, ечемик, картофи, банани, чесън, киви, насърчават растежа на приятелски бактерии в червата и помагат при храносмилателни проблеми. Помагат и за изграждането на силна имунна система.

Освен правилното хранене, трябва да подобрите и начина си на живот, като:

  • Избягвате стреса
  • Спите добре – с увеличеното натоварване често се отдаваме на кофеинови напитки, без да осъзнаваме колко е уморено тялото ни всъщност. Това нарушава съня ни, което от своя страна причинява стрес
  • Тренирайте редовно – леките упражнения освобождават стреса и засилват имунната система
  • Откажете цигарите
  • Получавайте витамин Д
  • Останете позитивни
Коментирай чрез Facebook

Вашият коментар