Как една българска семейна компания се адаптира към новите бизнес условия с помощта на платформата за електронни магазини Shopiko

 

През последните месеци много малки и средни фирми започнаха усилено да дигитализират дейността си, за да неутрализират негативните последици от ограниченията на физическите бизнеси, във връзка с пандемията. Пример за това е семейният бизнес МаКаСа, чиято история е вдъхновена от уюта и енергията, които носят магазинчетата в Италия. След екскурзия в страната, собствениците пренасят емоцията в България и се отдават на мисията да предоставят на клиентите си висококачествени козметични продукти с чисти, натурални и био сертифицирани съставки. Фирмата, чието име е съставено от първите букви на децата в семейството – Мартин, Калоян и Стела, реализира своите продажби чрез два физически магазина в Бургас и Созопол, като впоследствие изгражда собствен онлайн магазин с платформата Shopiko.

 

„Важен акцент в дейността ни е всички предлагани от нас продукти да са полезни за здравето и без никакви странични ефекти. Затова преди да препоръчаме на клиентите си даден продукт, ние го изпробваме лично. Без той да е тестван от нас или нашите близки, няма как да го пуснем в продажба.“ – споделя управителят на фирмата Кремена Гаврилова.

 

В началото на извънредното положение семейната компания е принудена временно да затвори физическите си магазини по морето. Но семейният екип продължава да работи, като прави редица разширения и подобрения в областта на онлайн търговията, сред които подобряване на визията и функционалностите на уебсайта, както и много други.

 

Екипът се доверява изцяло на платформата за онлайн търговия Shopiko. Кремена Гаврилова споделя, че платформата е изключително интуитивна и дори човек без компютърни познания може лесно да си създаде и да поддържа електронен магазин. Въпреки че в семейството има графичен дизайнер и програмист, всички единодушно се спират на Shopiko за изграждането на своя електронен магазин. Причината за това е тяхната най-главна цел  – да стартират бързо, лесно, с разумна инвестиция и да тестват потенциала на онлайн продажбите.

 

Shopiko работи по модела „софтуер като услуга“ (SaaS – Software as a Service), което дава възможност на малки фирми да създават пълноценни магазини без сериозна първоначална инвестиция, заплащайки само малък месечен абонамент. Това включва всички аспекти от развитието на един онлайн магазин – постоянно съдействие от специалистите на СуперХостинг.БГ, включени хостинг, SSL сертификат и лесна за управление система за продажби. Сред предимствата са и разнообразни дизайни, оптимизация за търсачки, инструменти за дигитален маркетинг, интеграции с куриери и разплащателни методи,   сигурност, денонощен мониторинг на инфраструктурата и др.

 

Така екипите могат да поддържат сайтовете си без много усилия и да се съсредоточат върху развитието на своя бизнес. „Ако трябваше да заплащаме за изработка на нов магазин от нулата, може би нямаше да направим тази инвестиция точно в този момент. Чрез Shopiko обаче получихме работещ онлайн магазин веднага, което ни позволи да започнем да продаваме онлайн на момента, без да влагаме сериозен бюджет за този нов проект. Това ни помогна много да запазим своя бизнес и клиентите си по време на извънредното положение и социалната изолация.” – добавя още Кремена Гаврилова.

 

Коментирай чрез Facebook

Leave a Reply