Вирусът променя модната индустрия

Пандемията оказва своето влияние и върху модната индустрия. Последният доклад на компанията Replay показва, че всравнение с март 2019 г. търсенето е намаляло с 23%. Това поставя модната индустрия в дъното на класацията. Само туризмът и автомобилната индустрия се справят по-зле през последните шест месеца.

Промяната на работната среда оказва сериозно влияние върху интереса към модата. От началото на пандемията се наложи да се премине на работа от къщи. А там никой не носи вратовръзки, обувки на висок ток и дамски чанти. Според резултатите от проучване в САЩ, едва един на всеки десет човека се приготвя специално за работа от домашния офис, предава БНТ.

Докато офис облеклото се бори със спадащия към него интерес, на преден план излязоха спортните дрехи – клин или долнище на анцуг, маратонки и тениска. По време на пика на пандемията модни марки и социални медии организираха кампания с хаштаг wie #StayInPajamaContest, за да привлекат вниманието към ежедневните дрехи за вкъщи. Във Великобритания новите тенденции бяха използвани особено активно и вследствие на това търсенето на удобни дрехи нарасна с 433%.

Докато официалните обувки губят постоянно от популярността си и вече не са толкова търсени, маратонките са на път да завладеят пазара. По същия начин уважаваната вратовръзка отдавна си е „изпяла песента”. Класическият костюм съставлява едва около една пета от продажбите на „Hugo Boss”.

В допълнение към критерии като стойност и комфорт, темата за устойчивостта също играе нарастваща роля в света на модата, твърдят от „Hugo Boss”. Компаниите търсят иновации и нови идеи. Купувачите на индивидуални колекции вече имат възможността да проследят пътя на използваната вълна от фермата до готовия продукт. „Hugo Boss” разработи наскоро веган костюм, сертифициран от организацията за хуманно отношение към животните PETA.

Остава въпросът дали промяната в стила на облеклото е постоянна. Изследователите на тенденциите са сигурни, че бъдещото развитие на модата ще зависи преди всичко от два фактора: развитието на пандемията и бъдещата форма на работа. Ако домашният офис запази статута си в дългосрочен план, вратовръзките и костюмите скоро може да останат в историята на модата.

Коментирай чрез Facebook

Вашият коментар