Големите филмови студиа „Уорнър брос“, „Уолт Дисни“ и „Сони пикчърс“ решиха да поставят „на пауза“ разпространението на продукциите си в Русия, предаде Асошиейтед прес.
В следващите седмици те се готвят да представят дългоочаквани заглавия, които обаче няма да стигнат до руския пазар. Още този петък „Уорнър брос“ пуска „Батман“ по кината в Северна Америка и отвън Океана. Първоначално беше планирано новите приключения на супергероя да стигнат и до руските зрители. Заради нашествието в Украйна обаче разпространението на холивудските продукции временно спира.
„В светлината на хуманитарната криза в Украйна „УорнърМедия“ спира разпространението на филма си „Батман“ в Русия“, заяви говорител на студиото. „Ще продължим да наблюдаваме как се развива ситуацията. Надяваме се на бързо и мирно разрешаване на тази трагедия“, допълни той.
„Уорнър брос“ последва решението на „Уолт Дисни“, които вчера обявиха, че анимацията „Мей Червената панда“ на „Пиксар“ няма да излезе в Русия на 10 март, каквито бяха първоначалните планове. Продукцията ще бъде пусната директно в стрийминг платформата „Дисни плюс“.
Преди от „Уолт Дисни“ да обявят решението си, се очакваше „Уорнър брос“ да пусне „Батман“ и в киносалоните в Русия.
„Заради непровокираната инвазия в Украйна и трагичната хуманитарна криза, спираме пускането на филми в Русия, включително предстоящия „Мей Червената панда“ от „Пиксар“, каза говорител на „Дисни“. „Бъдещи бизнес решения ще бъдат взимани според развиващата се ситуация. Междувременно, заради мащаба на задаващата се бежанска криза, работим с нашите партньори от НПО за предоставяне на спешна помощ и друга хуманитарно съдействие на бежанците.“
Холивуд търси решение за руския пазар заради засиления глобален натиск да се прекъснат бизнес връзките със страната заради войната в Украйна.
Руският пазар не е водещ за големите холивудски компании, но страната обичайно се нарежда в топ 12 на държавите в световната бокс-офис класация.
„Спайдър-мен: Няма път към дома“ на „Сони“ например натрупа общо приходи от 1,85 милиарда щатски долара в глобален мащаб, като 46,7 милиона щатски долара са от продажба на билети в киносалоните в Русия. Най-новият филм на „Сони“ – „Uncharted: Извън картата“ пък инкасира постъпления от 20 милиона щатски долара в Русия в последните две седмици.
Компанията последва решенията на „Дисни“ и на „Уорнър брос“ да спре разпространението на филмите си на руска територия.
„Заради продължаващите военни действия в Украйна и произтичащата от това несигурност и хуманитарна криза в този регион, ние ще спрем планираните за разпространение продукции в Русия, включително и предстоящото излизане на „Морбиус“, се казва в изявление на „Сони“. Филмът с участието на Джаред Лето се очаква да бъде пуснат в кината в началото на април.
„Нашите мисли и молитви са с всички, които са били засегнати, и се надяваме, че тази криза ще бъде разрешена бързо“, допълват от компанията.