55 номинирани планински обекти в 8 категории ще бъдат подложени на обществено гласуване
На 15 май на специално събитие в РЦСИ “Топлоцентрала” беше даден официалният старт на кампанията “Хижа на годината”, инициатива на 360mag.bg в партньорство с Български туристически съюз (БТС). В присъствието на неправителствени организации, компании, подкрепящи развитието на планинския туризъм и любители на активностите сред природата, бяха обявени номинациите в 8 направления, в които ще се конкурират общо 55 хижи.
От 15.05. до 15.11. на сайта huts.360mag.bg всеки ползвател на планински обекти за настаняване може свободно да даде своя глас за хижи и заслони в категориите “Хижа с автомобилен достъп”, “Хижа без автомобилен достъп”, “Заслон, стопанисван”, “Заслон, нестопанисван”, “Най-добра кухня”, ”Хижа с най-устойчиви практики”, “Хижа, рестарт”, “Най-чиста хижа”. Резултатите от годишното национално гласуване ще бъдат обявени на 7 декември, по време на 18-тите “Дни на предизвикателствата” – фестивал за приключенско кино, спортове на открито, устойчив начин на живот, туризъм и екология.
Номинациите за “Хижа на годината” бяха излъчени в предварителна сесия от неправителствени организации, добре разпознаваеми сред планинарските общности и притежаващи високо ниво на експертиза при оценяването на хижарската база. Това са „Планини и хора“ – асоциация на планинските водачи в България, Асоциация на парковете в България, Сдружение за дива природа “Балкани”, Български планински съюз, колоездачният портал Mtb-bg.com, Българска асоциация ски свободен и екстремен стил, Българска асоциация по алтернативен туризъм и Екологично сдружение “За земята”.
Конкурсът “Хижа на годината” има за цел насочи общественото внимание към потенциала на природния туризъм в България като основните насоки са да се популяризират хубавите планински бази и да се мотивират собственици и съдържатели на обекти в планината да подобрят туристическия си продукт. По време на цялата кампания (15 май – 15 ноември) запалените планинари ще имат възможност да се включат активно в инициативата с участие в конкурса “Защо харесвам тази хижа”.
В рамките на кампанията “Хижа на годината” организаторите обявяват и отворен конкурс за финансиране от 20 000 лв. за възстановяване, реновиране, подобрение и популяризиране на туристически хижи и заслони с обществен достъп. Финансирането по гранта се осигурява от компания „SiteGround”