img

23 ценни съвета, с които ще живеете до 100 години!

/
/
/
Индра Деви е първата жена-йога, популяризирала йогата в САЩ, като на достъпен език разказва в книга как да дишаме, как да се храним, как да медитираме и всичко, което е необходимо, за да разберем и практикуваме йога.

Тя е родена през 1899 г в Рига, а истинското й име е Евгения Василиевна Лабунская – Петерсон. По време на Гражданската война, тя емигрира с родителите си в Германия. След като започнала да се увлича по всичко свързано с Индия, тя заминава за тази страна и започва сериозното си обучение по йога. Тя става и първата европейка, която обучава самите индийци в йога, пише Elle.

През 1947 г се завръща в Калифорния и започва да обучава звездите в Холивуд. Сред нейните ученички са актриси като Мерилин Монро, Грета Гарбо, Рита Хейуърт, Глория Свенсон и други. През 1992 и 1994 г Индра Леви посещава и Русия, за да представи своята книга „Йога за вас“, която се превръща в бестселър в САЩ. Тя живее до 103-годишна възраст.

Ето какво споделя Индра Деви за начина си на хранене:

1. Никога не пийте вода с лед – тя нарушава работата на стомашно-чревния тракт.



2. Пийте чаша вода със стайна температура сутрин на гладно и вечер преди лягане. Може да добавите лимон, но не е задължително.

3. Изпивайте между 5 и 8 чаши вода на ден. За един ден отделяме около 2.5 литра вода, а дехидратирането често е причината за блокаж на работата на дебелото черво, черния дроб, бъбреците.

4. Не пийте вода по време на хранене, а най-малко половин час след това, за да не нарушите храносмилането.

5. Пийте водата на малки глътки, а не наведнъж.

6. По-полезно е да ядете плодовете, а не да пиете сока от тях.

7. Когато приготвяте свежи сокове от моркови, репички, цвекло и т. нат., задължително добавяйте зеленолистни зеленчуци.

8. Алкохол, чай, кафе, какао, шоколад – те съдържат теобромин, което е допинг за организма. Консумирайте ги в ограничени количества.

9. Млякото е храна, а не течност. Трябва да се пие на малки глътки, за да не разстрои стомаха.

10. Тялото ни се храни не с тази храна, с която искаме да се храним, а с тази, която може да усвои.

11. Избирайте храната така, както избирате дрехите си – пробвайте различни комбинации и изберете тази, която най-лесно се усвоява от организма ви.

12. Избягвайте всички „безжизнени“ продукти: консерви, опаковани, бели храни – бял ориз, бяло брашно, рафинирана захар. Избирайте кафяв ориз, пълнозърнесто брашно, кафява захар или мед.

13. Внимателно дъвчете храната, особено скорбялата – така се отделя слюнка, която помага на глюкозата да се разгради по-лесно в стомаха.

14. Препеченият хляб е по-полезен от пресния. Не комбинирайте хляб с течност – първо пийте, а след това яжте хляба.

15. Не яжте повече от две нишестени ястия наведнъж – не комбинирайте ориз с хляб, с картофи, с паста или с тестени изделия.

16. Ако страдате от силна перисталтика, не комбинирайте нишесте с протеини, особено такива като грах, зеле, карфиол, яйца. Газовете се появяват при взаимодействието между сяра и нишесте.

17. Не изхвърляйте вода, в която са врели зеленчуците. Картофената вода е особено полезна. Пийте я сутрин на гладно с малко сол.

18. Зеленчуците трябва да варите в малко вода на слаб огън или най-добре без вода, а само на пара.

19. Пържените и печени храни се абсорбират по-бавно от чистата мазнина. Мазнината напуска стомаха последна. Първи го напускат въглехидратите, с лед тях – протеините.

20. Всяка храна, богата на животински мазнини, е опасна. Високият процент мазнини и ниският процент протеини пречи на действието на ензимите.

21. Най-важното правило е не отношението към количеството или качеството на храната, а отношението към нея по време на приготвянето й и на консумирането й.

22. Храна, приета по време на стрес, гняв или лошо настроение, в организма се променя и се превръща в токсична.

23. Неприятните новини никога не се казват на масата, нито непосредствено преди или след хранене. Те може да провокират лошо храносмилане и дори болест.

Източник: ПИК

Коментирай чрез Facebook

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *