img

Много важно е, ако сте на 40 или повече години, да ядете тези храни! Иначе костите ви може да…

/
/
/
loading...
Когато навършите 40 години, точно както пеленачетата имат нужда от минерали за подсилване на костите, вие също имате нужда.

Ще кажете „Трябва повече калции – от добавка или храна!“. Да, но не само калций. Сега ще ви посоча и останалите:

Фосфор за зъбите и костите – помага за по-добрата абсорбация на калция. Има го в месото, яйцата, хляба, ориза, елдата, просото и булгура.

Магнезий – поддържа количеството костна маса и взаимно се допълва с калция за по-добра абсорбация и на двете. Има го в соята, марулята, ядките, зелето.

Мед – подпомага синтеза на костни клетки, но и на сърдечно-съдовата и дихателните системи. Има го в ядките, семената, пшеницата, триците и морските дарове.

Манган – участва в синтеза на около 200 протеина, много от които са участници в създаването на костите. Има го в ядките, боба и целите зърна.

Цинк – ако го няма в достатъчно количество, костната тъкан се синтезира и възстановява много по-бавно. Има го в бобовите растения, морските дарове и червеното месо.

Борон – подпомага хормона, който отговаря за асимилацията на фосфор, калций и магнезий. Има го в ябълките, морковите, гроздето и крушите.

Желязо – участва в синтеза на колаген, което укрепва костите. Има го в бобови растения, яйца, говеждо месо, карантия.

Коментирай чрез Facebook

Вашият коментар

%d блогъра харесват това: