Как да се радвате на по – здраво сърце

Жените, които изяждали по-голямата част от дневната си доза калории след 18:00, имали повишено кръвно налягане, страдали от наднормено тегло и не можели да контролират нивото на кръвната си захар. Това показват проучвания  на експерти от Колумбийския университет, които цяла година наблюдавали хранителните навици на 112 жени. Доброволките трябвало да си водят седмичен дневник на храненето – всяка участничка отбелязвала какво и по кое време е изяла, пише women.bg.

Именно затова според Американската асоциация за здраве на сърцето предупреждава, че късното хранене повишава риска от сърдечно-съдови заболявания.

Ето няколко важни съвета, които те дават и с които ще намали шанса да се сблъскате със заболявания на сърцето.

1. Откажете цигарите. Вредните вещества в тютюневия дим могат да увредят и свият кръвоносните ви съдове.

2. Мерете си кръвното. Хипертонията е един от най-важните рискови фактори при развитието на сърдечно-съдови заболявания. Ако кръвното ви е твърде високо, то може да увреди кръвоносните ви съдове.

3. Следете нивото на холестерина. Това е мазно вещество, съдържащо се в кръвта. Високото ниво на холестерина води до стесняване на кръвоносните съдове и повишаване на риска от образуване на тромби.

4. Контролирайте нивото на кръвната захар. Високата кръвна захар също може да доведе до стесняване на кръвоносните съдове. Диабетът е нелечимо заболяване, при което нивото на кръвната захар става твърде високо.

5. Контролирайте теглото си. Излишните килограми и затлъстяването повишават риска от развиване на диабет и високо кръвно налягане.

6. Бъдете активни. Спортувайки, вие подобрявате обмена на веществата и се предпазвате от напълняване и от свързаните с него проблеми.

7. Хранете се пълноценно. Балансираното меню без вредни продукти също ще ви помогне да контролирате теглото си. „Досега, проучвайки сърдечните заболявания, ние се интересувахме само какво и колко ядат хората. При това обаче късната вечеря, обусловена от натоварения график или забързания ритъм на живот, също не е полезна за организма“, коментира доктор Макрем.

„Предварителните резултати показват, че ако коригирате вечерното си хранене, можете да намалите значително риска от сърдечни заболявания“. Доктор Кристин Нюби е на същото мнение. „Мисля, че това проучване ни дава нови идеи относно храненето, за които не сме се замисляли преди“. Подобни проучвания са се правили и преди.

Коментирай чрез Facebook

Вашият коментар