Преместване в нов дом – малките детайли, за които трябва да знае всеки собственик

Преместването в нов дом несъмнено е един от най-вълнуващите моменти в живота на всеки. Но преди новодомците да се увлекат в мисли за това какви растения искат, какъв цвят да са стените или какво ще бъде партито за Добре дошли, има доста дълъг списък с неща, за които да се помисли.  

3-4 Седмици преди преместването трябва да се организира транспорт, особено ако се налага да се наемат хамали, които да се справят местене на столове, маси, холни маси, секции, дивани, легла….

Махане на нежеланите мебели

Във всеки дом  има стари или нежелани мебели, които нямат място в новия дом. Има редица начини те да бъдат махнати – да се подарят на нуждаещи се, да се предложат за продажба в магазин за мебели онлайн или да се оставят, ако жилището ще бъде отдадено под наем последствие.

Боядисване на новия дом

Надали новият дом ще изглежда толкова привлекателен, ако мирише на боя. Затова е добре поне месец по – рано да бъде организирано боядисването, за да са сигурно новите собственици, че няма да се сблъскат с неприятната миризма.

Две седмици преди преместването новите собственици трябва да променят адреса си. Това означава да се мине през всички институции – административни, комунални и т.н, в които да бъде вписан новия собственик.

Това включва местни данъци и такси, банки, застрахователни и здравноосигурителни компании, лекар и зъболекар, сайтове за онлайн пазаруване, които редовно се използват, абонаменти за карти за лоялност и други.

Ако трябва регистрация за нови услуги, като например нов телефон или доставчик на интернет услуги, тези неща често могат да отнемат седмици, за да се организират, тъй като техниците не винаги са на разположение в кратки срокове. Добре е да се зададе достатъчно време, за да може новият собственик да влезе в дом, в който вече има Wi-Fi и топла течаща вода. 

Сега е моментът да се организира и професионално почистване, ако е имало ремонт или ако апартаментът е стар.

Една седмица преди преместването новият собственик трябва да смени ключалките. Това е добра предпазна мярка, тъй като не се знае дали някой случайно (или нарочно) е държал дубликати на ключове.

Сега трябва да се направят и предварителни изчисление на размерите на стаите, за да се определи мястото на новите мебели.

Ден преди преместването е добре да се организира чанта или куфар с най-необходимите дрехи и вещи – пижама, резервно бельо и дрехи, продукти за лична хигиена, дрехи за преобличане. Освен това няма да е излишно под ръка да има и малко закуски и малко храна. Първите дни в ново място могат да бъдат истински хаос и прескачане на кашони, затова подобна организация винаги е добре дошла.

След нанасяне е добре да се направи план с това, какво и как трябва да се направи. Когато човек има ясното за всичко, което му предстои, се организира много по – лесно. Неизбежно е да има разминавания, да се наложи да се действа извънредно или да се окаже, че липсва нещо, точно когато човек има най-голяма нужда от него, но се преодолява. Ако е необходимо, списък по кашони и съдържание е нещо, което отнема време, но след това е безценно.

Опознаване на съседите. В България не е много популярно новите собственици да минават, за да поздравят съседите си, но е добра практика на запад. Това създава доверие между хората, помага за сплотяване и за по-доброто разбирателство.

Освен това винаги е полезно някой, на когото имате доверие, да наглежда дома, когато ще отсъствате за по-дълги периоди от време.

Коментирай чрез Facebook

Вашият коментар