Благодарение на популярността на платформи като TikTok, много нишови трендове станаха мейнстрийм тази година
Ламинирането на веждите, прическата „вълчица“, мяукането и грижата за кожната бариера са сред най-популярните beauty тенденции на 2022 г., съобщават Harper’s Bazaar и екпертите на шведския бранд FOREO. Въпреки че вечната красота продължава масово да се асоциира с червено червило и опушен грим, проучване на Beauty Pie показва, че благодарение на популярността на платформи като TikTok, много нишови трендове са станали мейнстрийм тази година. За съставянето на топ 10 на най-значимите тенденции при разкрасяването за 2022 г., са били анализирани милиони постове в TikTok, Instagram, Pinterest и Google. Ето и кои трендове са били най-обсъждани и ползвани като част рутината за красота тази година:
Тренд 1: Вълчата подстрижка
Прическата „вълчица“, която мнозина оприличават като нестандартно съчетание на рошавата прическа тип „shag“ от 70-те и подстрижката „mullet“ от 80-те години на миналия век, изненадващо се превърна в хит при косите тази година. Носеща нотки на носталгия и бунтарството, тя може да бъде стилизирана по много начини, което я прави по-практична и стилна, отколкото бихте очаквали на пръв поглед. През тази година на този дързък стил прическа заложиха Майли Сайръс, Били Айлиш и Никола Пелц. С над 1,9 милиарда гледания в TikTok, 95 503 публикации в Instagram, над 1,2 милиона глобални търсения в Google през последната година и над 1000 тага в Pinterest вълчата прическа безспорно е най-голямата тенденция за красота на 2022 г.
Тренд 2: Графична очна линия
Въпреки че очната линия никога няма да излезе от мода, тази година светът бе обсебен от графичната очна линия. Тази тенденция е свързана изцяло с използването на течна или kohl линия за създаване на креативни форми, които подчертават очите вместо просто да удължават формата им. Този смел тренд в грима има 1,6 милиарда гледания в TikTok и почти 275 000 споменавания в Instagram.
Тренд 3: Мяукане
Мяукането се отнася до десетилетна езикова техника, използвана днес активно от популярни личности в социалните мережи за създаване на по-дефиниран контур на лицето. Както се вижда в редица видеоклипове в TikTok, поставянето на езика на небцето може да дефинира много добре линията на челюстта. Кой има нужда от филъри, нали? С над 1,52 милиарда гледания в TikTok, тенденцията започна, когато Бела Хадид каза, че я практикува, когато позира пред папараците, за да си гарантира фотогеничност.
Тренд 4: Кожна бариера
Съдържанието с #SkinBarrier вече има над 1,5 милиарда гледания в TikTok тази година. За кожната бариера се говори доста днес в социалните мрежи, защото, по ирония на съдбата, много от потребителите я нарушиха, следвайки популярните тенденции от минали години за използване на агресивни продукти. Прекомерната употреба на активни съставки против стареене и киселинна ексфолиация в рамките на 10-стъпковите процедури на различни марки се оказа твърде вредна за кожата и през 2022 г. потребителите се опитаха да поправят щетите. Много козметични специалисти препоръчват използването на почистваща четка вместо ръце при миенето на лицето, тъй като това намалява опасността от размножаване на различни бактерии и не нарушава кожната бариера. Иновативните четки от серията LUNA на FOREO с T-Sonic™ пулсации са един най-ефективните и безопасни начини за дълбоко почистване на лицето. Те са направени от антибактериален силикон и премахват 99% от замърсяванията, себума и остатъците от грим, като същевременно отпушват и намаляват порите. Четките LUNA са подходящи за всяка кожа и в момента са налични като част от атрактивни подаръчни комплекти. Луксозният коледен сет FOREO Skin Supremes в цвят фуксия например включва LUNA mini 3, четката за лице за нежно и дълбоко почистване на кожата, която ще разкрие вашето естествено излъчване. Използвайте я заедно с почистващата микропяна FOREO Microfoam Cleanser в комплекта за моменти на истински релакс.
Тренд 5: Ламиниране на веждите
Макар че веждите са „изчезващ вид“ в много модни среди (някои ги избелват, а тънките извити вежди се завръщат), през 2022 г. основната тенденция бе професионалното ламиниране за постигане на плътни, добре подредени вежди. Подобно на химическото изправяне, ламиниращият разтвор фиксира косъмчетата на място, като ги прави да изглеждат по-плътни и перфектно поддържани. Домашните начини за постигане на този резултат с грим продукти също набират популярност.
Тренд 6: Боядисване на косата тип русалка
Експерименталните цветове при боядисването на косата остават постоянна тенденция както в социалните медии, така и в реалния живот, но тази година палитрата придоби приказни измерения, тъй като всички се влюбиха в косите с цвят „русалка“. От пастелни розови, зелени и лилави тонове до живи сини нюанси – този тренд има близо 772 милиона гледания само в TikTok и изглежда ще се задържи и през следващата година.
Тренд 7: Ниацинамид
Ниацинамидът (витамин B3) е ключова съставка за укрепване на кожната бариера, борбата с акнето и хиперпигментацията. С близо 655 милиона гледания в TikTok грижата за кожата с тази съставка бързо се наложи сред топ тенденциите на годината.
Тренд 8: Маски с вазелин
С 493,5 милиона гледания в TikTok този козметичен тренд се отнася до нанасянето на маска за лице през нощта с вазелин, за да се запази хидратацията и да се предотврати изсушаването на кожата. Макар да е рисковано за хората с естествено мазна или комбинирана кожа, склонна към акне, той може да е от полза за тези, които имат нарушена кожна бариера.
Тренд 9: Серум за мигли
През 2022 г. в продуктовата категория за растеж на мигли и вежди се появиха впечатляващи иновации. Козметичните компании вдигнаха летвата, за което свидетелстват много впечатляващи видеоклипове преди и след в TikTok. Някои от най-добрите серуми са наситени със съставки като хиалуронова киселина, колаген и витамини, насочени към миглите от корена, за да подхранят и укрепят косъмчетата за видими резултати.
Тренд 10: Медена коса
Медните тонове бяха в основата на много трансформации на косите на звездите тази година. През последните шест месеца медната коса беше навсякъде, като Кендъл Дженър, Лили Джеймс, Зендая, Софи Търнър и Сидни Суини бяха само част от популярните личности, които заложиха на този смел нюанс. Само в Instagram има почти 1,5 милиона публикации с #CooperHair, докато в TikTok тенденцията има 354 600 000 гледания.