GLAMI използва подобен на ChatGPT изкуствен интелект, за организация на модните продукти

В България GLAMI регистрира над 3.5 милиона потребителски сесии месечно и организира над 1 милион модни артикула.

През последните няколко години модата навлезе със смели крачки в дигиталните технологии и се превърна в една от най-бързо технологично развиващите се индустрии в света на електронната търговия. Модните онлайн платформи се появиха, за да отговорят на растящата нужда на потребителите да бъдат едновременно в крак с последните тенденции, но също така и да се възползват от процесите на автоматизация в дигиталната сфера, които „физическият“ свят вече предлага от години. Въпреки сериозния напредък в тази област, наличието на множеството предлагани онлайн продукти и хилядите модни електронни магазини, може да бъде предизвикателство за клиентите да намерят това, което търсят, по един лесен и практичен начин.

За да стане възможно организирането на модните продукти от фрагментираните източници на множеството електронни магазини, е изключително важно да се анализира както визуалната, така и текстовата информация за продукта. Опериращата на пазара в 14 европейски страни компания за търсене на модни стоки GLAMI.group, част от която е GLAMI.bg, споделя че тази организация е възможна само чрез автоматизация. Постигането на достатъчно висококачествено автоматично каталогизиране в модния сектор може да бъде осъществено само с усъвършенствано машинно обучение. Само в България GLAMI регистрира над 3.5 милиона потребителски сесии месечно и организира над 1 милион модни артикула.

GLAMI започва да използва технологии за машинно обучение още през 2015 г., за да предостави на потребителите възможно най-доброто изживяване при търсенето на модни продукти. Сега вече дава възможност на българските потребители, но също и на модните електронни магазини, да се възползват пълноценно и от AI технологията. Специализираният екип на GLAMI за изкуствен интелект създава приложения като препоръчване на продукти и сходни на тях артикули, категоризиране и други, за да осигури безпроблемен път за откриване на модни продукти на всеки посетител на GLAMI.bg.

Езиковият агностик Merlin: многоезично AI решение

Ключово скорошно технологично надграждане на платформата е внедряването на по-широко и по-ефективно машинно разбиране и анализиране на продуктите. Новата система може почти като с магическа пръчка да работи на няколко езика едновременно, което и заслужено ѝ донесе името Language Agnostic Merlin (LAM). LAM е програмирана с модерна технология за обработка на естествени езици (способността на компютрите да разбират човешкия език) и образи (способността на компютрите да интерпретират изображения), за да открива характеристиките на продукта. LAM е базирана на висока технология, наречена Transformer, подобно на тази, която използва и любимия масово вече на хората ChatGPT. Многоезичните възможности на LAM водят до по-редки грешки на по-малките езикови пазари, намаляване на броя на необходимите модели за машинно обучение и съкращаване на времето, за разширяване в нови страни, което е важна цел за много компании за електронна търговия.

Как GLAMI подобрява услугите си, благодарение на LAM

Разпознаването на характеристиките на продукта е важен аспект за качеството за каталога на GLAMI и за много други системи в цялата верига. Тъй като LAM разбира и български, AI екипът на GLAMI напълно прекатегоризира големия каталог от български продукти (над 1 милион артикули) с LAM в 200+ продуктови категории, включително, например, подкатегории като мокасини и еспадрили. Механизмът на LAM намали процента на некатегоризираните продукти до едва 1%. Благодарение на комплексното си обучение, LAM е и значително по-стабилен и вече се внедрява, за да разпознава над 130 характеристики на продукти като V-образно деколте или флорален модел. Освен това екипът на AI оптимизира използването на облачните ресурси и основната инфраструктура.

Принос към AI Общността

Освен че подобрява собствената си платформа, GLAMI.group също допринася за общността на AI и като цяло за общността с отворен код. Например на британската конференция за машинно обучение през 2022 г. екипът публикува част от каталога, за да служи като предизвикателен многоезичен, мултимодален бенчмарк за класификация с отворен код. Образователен практически семинар за този набор от данни беше пуснат на следващата година, визуално демонстрирайки широкообхватните случаи на използване на набора от данни, включително генериране на изображения на продукти.

Бъдещето на AI в модата и извън нея

Индустриалните приложения на AI технологиите, които вече виждаме на хоризонта, са свързани със задълбочено разбиране на намеренията и предпочитанията на потребителите по отношение на стил, функция и размер, както и иновативни интерфейси, използващи разговорни или 3D аспекти, например пробване на виртуално облекло. В крайна сметка, тъй като AI технологията продължава да се развива, GLAMI очаква да се появят още по-усъвършенствани функции, които ще направят модната индустрия още по-достъпна и приятна за клиентите. Успешното използване на подобен на ChatGPT изкуствен интелект от GLAMI служи като вдъхновение за други фирми, които искат да разширят своя обхват. Компаниите, които приемат тези нововъзникващи технологии, ще бъдат в челните редици на пазара, трансформирайки начина, по който пазаруваме и взаимодействаме с платформите за електронна търговия.

Коментирай чрез Facebook

Leave a Reply